04 February 2009

Kasut Terbang lagi

Teman baca suratkhabar Utusan pagi ni (Luar Negara muka 17).. Teman tertarik pasal satu kisah yang agak sinonim dan berbau2 macang le kot bagi teman. Isu baling kasut kat orang.. hah kalau kome ingat teman ada menulis pasal baling kasut kat entri teman yang dolu2, tu pun pasal Bush tu ha.. Tapi sekarang ada juga yang kene baling kasut. Tindakan itu samela cam bush.. da macam trend le plak baling kasut yang melibatkan orang2 penting nih..

(gambar diatas hanya untuk hiasan sahaja)

Citenye lebih kurang macam nie le Perdana Menteri China Wen Jiabao sedang berucap kat Cambridge University England. Lalu dibaling kasut oleh seorang lelaki. Tindakan lelaki tersebut menyerupai Muntadar Al-Zaidi yang membaling kasut kearah George W. Bush pada Disember 08 lalu.. Lelaki itu sempat menyampaikan kata2 kearah Jiabao sebelum meniup wisel dan membaling kasut kearah dia.. Dia kate " Ini adalah satu skandal. Diktator ini berada di sini dan kamu semua mendengar apa yang diperkatakan?. Kamu tidak mencabarnya.."
Haaa tapi malang bagi lelaki tersebut, udah le kasut yang dia baling tidak sampai pada target, tindakan dia pun tidak mendapat sambutan dari pelajar disitu yang ramainya merupakan pelajar China di sana. Lagi haru lelaki itu ditahan pihak berkuasa.. Terkanjei seribukali terkanjei..

P/s: Dunia skang nie bile orang x suke senang2 kene baling kasut.. Dulu teman men pungkang kasut kat sekolah agama petang2. Tapi itu kira sah dan tak menyalahi undang2.. So kita disini janganlah mencontohi perangai mereka2 sebegitu.. Klu ada yang tidak puas hati kita bawa ke saluran yang betul dan sah. Segala pandangan mungkin boleh dipertimbangkan ye tak..
Tapi teman percaye orang Malaysia ramai yang baik budinye.. lemah lembut.
Tak kan bertindak "abih pikior" macam dame tu.. kan..kan..kan.?!

12 comments:

razor said...

baling batu, sembunyi tangan

lelucon said...
This comment has been removed by the author.
lelucon said...

Kalau tak silap, budaya org Arab, kalau pukul dgn kasut tujuannya nak menghina (bukan stkat nak bagi sakit). Org cina tah le...

CIVIC Power said...

To Razor

Tu tindakan pengecut dan tidak mengaku..

CIVIC Power said...

To Lelucon

Hah betul tu.. tapi x pula diberitahu bangsa mana yang membaling kasut pada Perdana Menteri China tu

sharamli said...

ni sah waktu kecik2 dul0 xpenah main tuju kasut ni...
hu3..

mem-Besar said...

salam!! kekadang makcik pun ada rasa nak baling kasut kat beberapa orang! tapi tu lah ... tak cukup training takut tak kena orang .. tapi kena tang muka sendiri masa aim nak baling tu!

anak2 makcik ada yg lebih besar umurnya dari awak ..

btw tahniahlah bakal dapat MB baru!!

CIVIC Power said...

To Sharamli

Teman kecik2 dulu prefer lebih pada mandi sungai dan parit ayor

CIVIC Power said...

To Mem-Besar

Terima kasih Puan.. harap2 politik dan keamanan Perak kembali kepada BN

melayuangkat said...

Assalamualaikum,

Dulu dulu Mak Cik ada SATU pasang kasut Bata sahaja kesekolah untuk dua tahun!! Kena jimat cermat.
Amat menghargai kasut sekolah kita.

makan_nasi said...

baling duit aku sambut....bleh buat beli rokok..huhhhuuu

CIVIC Power said...

To Makan Nasi

Aduh, marilah kita berhenti membeli rokok