10 December 2008

Tragedi Bukit Antarabangsa

Kita digemparkan dengan satu lagi tragedi baru2 nie kat Malaysia. Kejadian tanah runtuh kat kawasan Bukit Antarabangsa yang menjejaskan pelbagai harta dan rumah. Dalam kejadian tu jga 4 nyawa telah terkorban...

dan skrng spe nak diperslahkan?
Hah skang nie da mula start nak salahkan pemaju plak.. Ehm Civic no komen..
Berita Harian (Rabu 10/dec/08) menyiarkan berita ttng hasrat penduduk dan keingginan mereka untuk mengfailkan saman kepada PBT..

(gambar untuk hiasan)

Tapi nie kire kejadian yang hampir sama mcm Highland Towers dulu.. Kejadian melibatkan tanah yang dimajukan untk penempatan penduduk. Civic bukan ahli kaji bumi x pun geologi tapi civic ade pendapat sendiri. Bagi civic dok kat tempat tinggi2 nie bahaya juge. sebab klu jatuh kite juge yang sakit.

p/s: bagi mereka2 yang terlibat civic mengucapkan takziah dan harap bersabar dengan kejadian yang menimpa Bukit Antarabangsa. Bgi Pemaju2 diharap selepas ini membuat siasatan yang lebih mendalam sebelum membuat sesuatu pembangunan di kawasan2 yang seperti ini kerana kita x mahu kejadian yang sama menimpa penduduk2 dan rakyat malaysia amnya.

2 comments:

Dakjaat™ said...

mr civic.. kejadian yang tidak diingini oleh sesiapa ini sebenarnya pihak yang bertanggungjawab ialah ?? ..

siapa? .. Pemaju? Kerajaan? ..

Saye sendiri pun kurang pasti.. dari apa yang saya tahu, dikatakan bahawa pemaju mendesak kerajaan meluluskan projek pembangunan di kawasan lereng bukit. 'mendesak', itu sudah cukup utk menyalahkan pemaju.. tapi kerajaan yang meluluskan permohonan pemaju? .. Bersalah juga kan? .. Demi keuntungan, nyawa manusia digadaikan .. Duit menjadi kepentingan mereka .. bukan nyawa manusia.. Hancur sudah akhlak manusia zaman kini..

CIVIC Power said...

Trma kasih EN. DakJaat..
Sebenarnye kite x leh nak salahkn spe dalam hal mcm nie. Dulu mase Projek perumahan 2 siap. Elok je diorag wat majlis makn2 sebab tempat tu cantik dan leh diduduki. Bile dah trajedi ni berlaku.. Bru smua nak tuding jari.
Pemaju pun salah, kerajaan pun salah, penduduk pun slah.. Abis spe yang betul?

Hah nie yang x leh pakai. Mka kite semua da peranan msing. Apa2 pun terima kasih diucapkan sekali lagi ats komen anda.